trip.lt
ŽEMĖLAPIS
Paieška
Prisijungti
Jonavos geležinkelio tiltas
Aukštaitija
/
Jonava
3.7
3 vert.
5
4
3
2
1
3 vert.
3.7
Jonavos geležinkelio tiltas
12
Foto
© trip.lt
12
5 čia buvo
0 atsiliepimų
Pirmasis geležinkelio tiltas Jonavoje buvo medinis, pirmą kartą išbandytas 1871 m. Tačiau tuo pačiu metu šalia medinio tilto buvo pradėtas statyti metalinės tinklinės santvaros 140 metrų ilgio tiltas, baigtas – 1873 m. Tais pačiais metais prasidėjo reguliarus traukinių eismas. 1901–1904 m. šalia esamo tilto buvo supiltas pylimas, abiejose upės pusėse suformuotas reljefas naujam geležinkelio tiltui. Naująjį, keturių tarpatramių geležinkelio tiltą, projektavo broliai Petras (1851–1926) ir Anupras (1854–1946) Vileišiai. Tilto atramos ir tauras buvo pritaikyti dvikeliui geležinkeliui (ilgis 206 m, plotis – 5,9 m). Pirmojo pasaulinio karo metu atsitraukdama Rusijos imperijos kariuomenė tilto ramtą kairiajame Neries upės krante susprogdino. Tačiau 1915 m. tiltas atstatytas. 1944 m. Vokietijos kariuomenei traukiantis iš Jonavos, abu tiltai susprogdinti. Iki šių dienų išlikę tik abiejų tiltų taurai. Po Antrojo pasaulinio karo pradėti geležinkelio tilto atstatymo darbai. 1948 m. iš Vokietijos buvo atgabentas ir sumontuotas trofėjinis plieninis Rot-Vagnerio santvarų sistemos tiltas. 1983 m. šalia jo, ant tų pačių atramų, buvo pastatytas kitokios santvarinės sistemos tiltas, naudotas iki šiol.
© Kultūros paveldo departamentas

Taurostos g. ir Panerių g., Jonava

Loading...
Loading...
trip.lt
Susikurk savo kelionę
Apie
©2024 trip.lt
Slapukų nustatymaiPrivatumo politika
PradžiaŽemėlapisMaršrutaiKryptys