trip.lt
ŽEMĖLAPIS
Paieška
Prisijungti
Kumelionių tiltas
Suvalkija
/
Marijampolė
5.0
1 vert.
5
4
3
2
1
1 vert.
5.0
Kumelionių tiltas
1
Foto
© Audrius Mielkus
1
2 čia buvo
0 atsiliepimų
Naujas gelžbetonio tiltas per Šešupę, kelyje Marijampolė–Kalvarija, pastatytas 1925–1926 m. Kada šioje vietoje buvo suręstas pirmasis medinis tiltas? Manoma, kad pirmieji mediniai tiltai jungę Kvietiškio dvarą su Kumelionių kaimu greičiausiai buvo pastatyti XVIII a. pabaigoje arba XIX a. pradžioje.

Kumelionių tilto istorija neatsiejama nuo trakto (plento) Sankt Peterburgas-Varšuva istorijos. 1915 m. Marijampolė buvo priskirta Lenkijos karalystei ir tapo Rusijos imperijos dalimi. Kadangi imperijos sostinei buvo reikalinga susiekimas su vakariniais imperijos pakraščiais ir Vakarų Europos valstybėmis, Marijampolė tampo svarbaus pašto kelio Sankt Peterburgas-Varšuva dalimi. Manoma, kad kelio atkarpa nuo Kauno iki Kalvarijos buvo nutiesta 1820–1829 m. tuomet galėjo būti pastatytas naujas ar suremontuotas senasis tiltas. Medinį tiltą reikėjo nuolat taisyti ir stiprinti, jis kasmet nukentėdavo nuo pavasarinių potvynių ir ledonešių. Randamas faktas, jog šis tiltas buvo apgadintas per 1931 m. ir 1963–1964 m. sukilimus.

XIX a. pabaigoje, pastačius kareivines, buvo suręstas naujas medinis tiltas, kurio du taurai stovėjo upėje, o du – abiejuose krantuose. Naujasis medinukas sunkiai atlaikė gamtos stichijų šėlsmą bei Pirmojo pasaulinio karo negandas ir nors buvo rūpestingai prižiūrimas (nuolatos remontuojamas) jo būklė tik prastėjo.

1923 m. pavasarį tiltą apžiūrėjusi kompetentinga komisija konstatavo, jog remonto darbai kainuos tiek pat kiek ir naujojo tilto statyba, todėl nuspręsta statyti naują gelžbetonį tiltą. Projekto autoriumi pasirinktas Kauno inžinierius Pranas Markūnas (1873–1964 m.), kuris, gelžbetonio naudojimo mastais, savo projektais pralenkė kitus tarpukario architektus ir inžinierius.

1925 m. Marijampolėje buvo pradėta dviejų gelžbetoninių tiltų per Šešupę statyba. Tiltus statė Lietuvos pramonės bei prekybos akcinė bendrovė, kuri specializavosi gelžbetonio tiltų statyboje. Kumelionių tiltą pastatė ir eksploatuoti pradėjo 1925 m., nors dar 1926 m. vyko apdailos darbai. Tvirtas, betoninis 68,25 m. ilgio, 6 m. pločio (su šaligatviais 8 m.) statinys išsiskyrė lengva "ažūrine" konstrukcija ir devyniolika metų tarnavo tiek ratuotiems, tiek pėstiems kelių eismo dalyviams. 1944 m., traukiantis vokiečiams, Kumelionių tiltas buvo susprogdintas, tačiau greitai atstatytas.

XX a. 7-8 dešimtmetyje tiltas jau netenkino sparčiau augančio transporto srauto poreikių: tapo per siauras, todėl 1989–1990 m. šalia pastatytas (aukštupio pusėje) naujas gelžbetoninis sijinis tiltas.
© Marijampolės Petro Kriaučiūno viešoji biblioteka

Vytauto g., Marijampolė

Loading...
Loading...
trip.lt
Susikurk savo kelionę
Apie
©2025 trip.lt
Slapukų nustatymaiPrivatumo politika
PradžiaŽemėlapisMaršrutaiKryptys