Valstybinio geležinkelio stočiai vieta buvo parinkta užmiestyje, kur XIX a. antroje pusėje driekėsi ganyklos ir pievos. Stoties pastatas buvo statomas pagal 1850 metais Prūsijoje priimtus reikalavimus: turėjo būti laukiamoji salė, šalia jos - bilietų kasa, taip pat bagažo išdavimo patalpa, be to, raštinės patalpos ir restoranas, antrajame stoties aukšte - stoties darbuotojų butai. Šalia stoties - skveras poilsiui, o į stotį einanti gatvė turėjo būti apsodinta medžiais. Būtent visų šių reikalavimų ir buvo laikomasi statant Klaipėdos stotį, kuri baigta 1875 metais.
Priešais geležinkelio stotį suplanuota ir išgrįsta pirmoji miesto reprezentacinė aikštė, aikštėje pastatytas dekoratyvus žibintas. Čia vykdavo garbingų svečių sutiktuvės ir palydos.