Reikšmingiausias XIX a. Rusijos imperijos kelias jungė Sankt Peterburgą ir Varšuvą. Tai buvo geriausias per Lietuvą ėjęs pašto kelias. Jis skyrėsi platesne važiuojamąja dalimi, buvo dengtas žvirgždu arba plūkta skalda, turėjo vietomis iškastus griovius, buvo apsodintas dviem, o kai kur keturiomis medžių (daugiausia beržų) eilėmis. Prie pašto kelių buvo statomi tipiniai pastatai, atliekantys įvairias keleivių aptarnavimo funkcijas. Šie pastatai yra reikšmingi kaip istoriniai arba architektūriniai paminklai. Jie atspindi savo istorinio laikotarpio materialinį ir dvasinį visuomenės gyvenimą, mokslo ir technikos lygį, žmonių kultūrą ir pasaulėžiūrą, jų buitį ir tradicijas. Tai ir mokslinės informacijos šaltinis. 1829 m. liepos 16 d. įsaku buvo patvirtintas trakto Sankt Peterburgas – Kaunas per Daugpilį projektas. Traktas - reguliarus pašto kelias-plentas, tiestas pagal griežtus reikalavimus. Ten, kur jo neribojo pastatai, jis buvo 6 sieksnių (12,78 metro) pločio, vedamas tiesia linija, tačiau su palyginti dideliais posūkiais.